Yoga for stress og utbrenthet

Yoga for stress og utbrenthet.
Livet skjer!
Og livet blir til tider overveldende eller bråkete i brystkassa. Vi blir litt tynnslitte, trøtte og nedstemt. Eller hyper og uhorvelig rastløs. 
Det er mer tæring enn næring, og dette gjør oss ofte å dårlig forfatning til å ta vare på oss selv. Stress over tid gjør at vi blir syk. 
Kroppen tåler mye, men den tåler ikke alt. 

Hverdagen kommer både med godt og vondt, jobbhverdagen kan bli så mektig enten i arbeidsoppgaver eller organisering  at kroppen sier stopp.
Da er det viktig å ta grep selv. 
Når kroppen sier fra, er det lurt å lytte.
Lytte, lære og blir  smart i omsorgen  slik at det ikke gjentar seg igjen. Eller ta noen grep før det blir for ille. 
Vi er dessverre dyktig til å gjenta mønster som ikke nødvendigvis er bra for oss. Endring er vanskelig.
Flinke folk er ofte mer eller indre grenseløse, og kan kjenne på  manglende evne  til å si nei eller bremse aktivitetsnivået før det kommer en bråbrems.

Og på dette kurset ønsker yogalærer, sosionom og filosofistudent  Siri Tuseth å lære kroppen, hodet og pusten din til å komme tilbake til en naturlig balanse igjen.
Med fysiske øvelser, pust og avspenning. Slik at nervesystemet ikke jobber på høygir. Og  produksjonen av stresshormon kan dempes

Kurset er for deg som ønsker å forebygge eller reparere når kroppen er blitt for sliten. 
Det er også et kurs for deg som ønsker å lære noen enkle, men virkningsfulle teknikker å møte andre med . Enten du er sjef, mellomleder eller terapeut.


Du trenger overhodet ingen yogaerfaring fra før, men du kan veldig gjerne være godt kjent med yoga også for å få utbytte av kurset.

Tid: torsdager kl 11.30-12.30. (spør på jobben om du kan en gang i uken få en utvidet lunsj med mening. Eller send noen du ser er travel i hodet. Er du  delvis eller helt sykemeldt, så er dette midt i blinken)
Kurset går over 8 uker.

Oppstart: torsdag 26 mars.
Kr. 1800

Beklager, påmeldingsfristen er utløpt. Ta kontakt med arrangøren for mer informasjon