SPAR Ringerike 6-timers 2020

En runde er på 526m! Wow så deilig - akkurat passe langt! Greia er at du skal løpe denne runden i 6 timer! Benytt gjerne sjansen til å debutere som maraton- eller ultraløper. Uansett: det hele handler om mental bevissthet, vilje, kondisjon og utholdenhet!!! Løpet kan også telle som maratonløp. Arrangøren tilrettelegger starten slik at en kan få godkjent både 6t-løp og maraton. Mange av løperne  karakteriserer løypa som rask, og mange av dem har satt pers på 6-timers. Velkommen til Ringerike 6-timers.

Arrangøren er stolt over å kunne tilby et slikt løp på herlige Ringerike. Foreningen Treningsglede  inviterer herved hele verden til å løpe  6-timers løp! 

LØPET I 2020 VIL VÆRE ANNERLEDES ENN TIDLIGERE ÅR. Vi har vært i møte med Norges Idrettsforbund og Norges Friidrettsforbund, samt pålagt å følge smittevernregler og dems veiledere for mosjonsløp/friiidrett/forening arrangement. Dette medfører store forandringer for oss som arrangør. Beklager bryet dette medfører for deg, men vi må ta vare på hverandre og vi forholder oss selvsagt til alle kjøreregler 100 %. Detaljerte kjøreregler vil bli tilsendt den påmeldte i slutten av juli. Noen av kjørereglene vil jeg likevel fremme her:

0. SELFSUPPORT: Vi ønsker alltid å tilfredstille våre deltakere med næring. I denne utgaven av SPAR Ringerike 6-timers vil dette dessverre være veldig redusert. Arrangøren jobber for tiden med alternativer. Alle påmeldte vil få ytterligere info når vi vet mer. TA utgangspunkt i at du må forsyne deg selv med næring under hele løpet. Beklager dette bryet.

1. STARTEN vil foregå oppstilt på 2 rekker med 1 meter avstand i alle retninger. Tidtagere fra EQ-timing har kontroll på starten. Detaljer kommer i e-post.

2. MÅLGANG er ulik for de aller fleste siden dette er et løp hvor alle løper like lenge, men i ulikt tempo.

3. AVSTANDSLØPING er veldig viktig. Det er god plass i "alle svinger". Der hvor det var trangt tidligere er det nå rikelig med plass. Skal man passere annen deltaker, sørg for at det er god plass. 1-metergrensen gjelder også her.

4. LØPERS ANSVARDet er du som løper som må ta ansvar for at du ikke hoster e.l. i nærheten av andre personer. Svette smitter ikke. Noe som betyr om du skulle dulte borti en annen løper er det ingen krise, men klart, helst unngå dette selvsagt.

5. SYK el SYMPTOMER. Er du syk eller har symptomer bli hjemme.

6. OPPTREDEN I FELT (jf Norges friidrettsforbund): Alle deltakere skal opptre varsomt og forplikte å overholde smittevernreglene med minimum 1 meter avstand. Man skal påse følgende ved løping i felt: a) Hold minimum 1 meters avstand til andre deltakere før start og på startstreken. b) Tilstreb en plassering på startstreken som tilsvarer ditt nivå. Er du blant de antatt beste stiller du fremst. c) Hold minimum 1 meters avstand til deltakeren foran og ved siden av deg. d) Skal man passere annen deltaker, sørg for at det er god plass. 1-metergrensen gjelder også her. e) Unngå generelt unødvendig opphold. Ingen skal være på steder lenger enn nødvendig. Møt opp, løp, og dra hjem.  NÅR DET GJELDER e) Medalje, startnummer og finishertrøye er å finne på din tildelte "supportplass" på arenaområdet (ved løpebanen). Møt opp minst 15 minutter før start. 

7.  SMITTEVERNSTILTAK. Foruten overnevnte tiltak har arrangøren smittevernansvarlig og smittevernvakter som til enhver er på baneområdet og påser at løpere, funksjonærer og andre i nærheten overholder både avstand og andre helt nødvendige tiltak for å ta vare på tryggheten og sikkerheten før, under og etter løpet. PÅ forskjellige steder i arenaområdet vil dere finne antibac o.l. 

8. GARDEROBER/dusjing/toalett. Vi vet at mange kommer langveisfra og trenger en dusj før de stikker hjemover igjen. Alle treningssentrene tillater dusjing og bruk av garderober. Dette krever akkurat som ved feltløping, riktig avstand. Vent på tur, benytt dusj slik at det er minst 1 meter mellom dere. I garderoben vent på tur. Er det ikke mulig med 1 meter når du skal skifte, vent til det blir plass. VI OPPFORDRER å komme ferdig skiftet, og evt dusje hjemme. Hvis dette er teknisk mulig. RENHOLD AV TOALETTER VIL SKJE FORTLØPENDE. Du har også et ansvar for å gjøre rent etter deg. GARDEROBER vaskes av arrangør før bruk, og fra kl 13-17 vaskes dusjer hver eneste time. Vaskeutstyr som benyttes av treningsbransjen, anbefalt av Lilleborg/FHI, er tilgjengelig til enhver tid.


Løpsinfo: Løpet starter lørdag 22.08.2020 kl 10:00. Løypa er så å si paddeflat hele veien.  Underlaget har 150 m tartandekke, 245 m grus-sand (hardt), 81 m asfalt og 50 m gress.

Premiering: Alle mottar medaljer. Ytterligere informasjon i løpet av august 2020.

Klasseinndeling: Menn og kvinner (jf NFIF). Både klasse og totallister. Hele løpet har live-update. Maratontider blir registrert, og teller som 1 av 5 på norsk jord. Maratonresultatet blir ikke premiert. Påmelding skjer som 6-timers-løper, og løperen bestemmer selv om en ønsker å stoppe etter 42 195 m.

Overnatting og servering: Overnatting kan skje hos vår samarbeidspartner. Vi har inngått avtale med Klækken hotell som ligger 10 minutter unna i kjøretid. Bestilling skjer via: camilla.berggaard@klaekken.no eller ring 32 14 00 00.

Per person-/per døgn i enkeltværelse kr xxx,-  inkl frokost  /  Per person-/per døgn i dobbeltværelse kr xxx,- inkl frokost


Med bakgrunn i Korona blir servering av mat og drikke inntil videre innstilt. Vi kommer tilbake med ytterligere info når vi vet mer. Per nå er løpet selfsupport. Dere må ta med eget bord. Vi har reservert 1 plass per deltager på fotballbanen (ved løpebanen).

Annen informasjon: Løypa blir merket. Startnummerutleveringen skjer ved at startnummeret er lagt ut på din reserverte plass. Denne plassen blir tilvist når du ankommer løpsområdet.

Deler av løypa går i delvis trafikkert vei. Du må i denne delen av løypa tenke på din egen sikkerhet, men vi tilrettelegger et eget løpefelt. Det vil være minimalt med vakter i løypa. Løypa er kontrollmålt av KONDIS. 

PÅMELDINGSFRISTER (siste påmelding er mandag 10.08. kl 2359)

Det er kun plass til 100 deltakere, så ikke vent! Meld deg på nå! Løpet har ingen lisenskrav, men om du er medlem av Kondis vil du få kr 50,- i rabatt hvis påmeldingen skjer tidsnok. Bruk kampanjekoden "Kondis" (du må være medlem av Kondis og notere medlemsnummeret ditt i cellen "Kondismedlemsnr").

Early Bird - fra 17.11.2019 kl 2300 kr 250,-  (inkl Kondisrabatt) 20 stk 

Påmelding fra 17.11.2019 kl 2300  kr 400,-  (inkl Kondisrabatt)

Påmelding fra 01.01.2020 til 10.08.2020 kr 500,-   (inkl Kondisrabatt)

INGEN PÅMELDING på løpsdagen jf KORONATILTAK!

 

Registreringsskjema

Fornavn
 *
Etternavn
 *
Klasse/kategori
 *
E-postadresse
 *
Mobil
 *
Alder
 *
Klubb/Privat
 *
Land
 *
Kondismedlemsnr
Teknisk trøye
 *
Kryss av for aldersgruppe
Klasse
 *
Kampanjekode
 
 *