FREMGANG


Påmelding er nå steng, ny gruppe starter opp mot våren!


Ønsker du å være litt mer aktiv, men vet ikke helt hvor du skal begynne? Kanskje tenker du at «treningsstudio, det er ikke noe for meg»? Fremgang er lavterskel gruppetrening og passer godt for den "utrente", som ønsker å sette egen helse i fokus. Bli med fra 13. januar du også!


 Som deltaker på fremgang får du:

  1. To økter pr uke, i en 8-ukers periode, totalt 16 økter. Variert mellom trening i motbakke, styrke-, koordinasjons-, og balansetrening.
  2. Før- og ettertester for å måle din progresjon.
  3. Individuelt tilpasset fysisk aktivitet under oppsyn og veiledning av osteopat og personlig trener. Blir vi mange påmeldte deler vi oss inn i 2 grupper slik at alle blir ivaretatt.
  4. Et kompendie med nyttig informasjon om helsegevinstene av å være i aktivitet, kosthold, gode tilbud og treningsprogram.
  5. Lystbetont trening i gruppe sammen med andre og tilgang til lukket facebookgruppe.

Program

Mandag 13.1.2020 kl 1800 - 2000

Vi møtes i Kleivbrottet 3, Trimhusets lokaler. Denne dagen er satt av til å besvare eventuelle spørsmål, informere om hvilke helsegevinster fysisk aktivitet har å by på og individuell kartlegging. Dette innebærer undersøkelse av blodtrykk, kroppssammensettning, fysisk funksjon (et spørreskjema) og en fysisk test. Denne dagen vil vi holde på noe lenger enn de foreskrevne 60 minuttene.


UKE 1-8 (13.1 - 5-3)

I denne perioden møtes vi mandager og torsdager klokken 1800, Kleivbrottet 3, for å være i aktivitet, komme seg ut å bevege seg litt - rett og slett. Mye av treningen vil foregå i motbakke, det er jo tross alt der det går oppover. Motbakke er bra for muskler og ledd, det sikrer at vi på en god måte kan følge opp hver enkelt og at selv om vi trener i gruppe, kan hver enkelt bli akkurat så slitne som de ønsker, uten å "falle av" eller gå i fra.

Mandag 24.2 og torsdag 27.2 skal vi ha foredrag om kosthold, disse har en varighet på ca 30 minutter hver. Avholdes på Trimhuset og avvikles i forkant av den dagens trening.


Mandag 2.3

Vi gjennomfører de samme undersøkelsene og testene vi gjorde mandag 13.1. På denne måten kan vi måle hvilken fremgang du har hatt gjennom disse 8 ukene.


Torsdag 5.3

Vi samles for litt å spise og går sammen igjennom reultatene fra testene. Vi utveklser også erfaringer gjort gjennom de siste 8 ukene og prater litt om veien videre. Etter dette beveger vi oss ut for en siste økt.


Treningen vil:

I all hovedsak foregå utendørs, ved ekstremvær kan det være at vi flytter oss innendørs. Dette vil vi annonsere på Facebook om det blir aktuelt. Øktene vil ha utgangspunkt fra Kleivbrottet 3, her kan det forekomme endringer, men aldri utenfor Holmestrand. Her er det gode parkeringsmuligheter og vi kan samles inne for en kaffe før vi begir oss ut på aktivitet. Hver økt vil ha en varighet på ca 60 minutter. En større del av treningen vil foregå i motbakke, med innslag av styrke-, koordinasjons- og balansetrening. Du vil alltid ha med deg minst en personlig trener og osteopat.


Eksempeløkt: Vi møtes på Kleivbrottet 3. Vi beveger oss samlet til Hvidtsteinbakken, dette bruker vi som oppvarming. Deretter jobber vi individuelt i bakken 8 minutter før vi gjennomfører balanse- og styrkeøvelser. Dette gjentar vi totalt 2 ganger, før vi går samlet tilbake til Kleivbrottet 3 og avslutter for dagen.

Merk at dette kun er et eksempel og at øktene vil variere.


Betaling fører til bindende påmelding, 14 dagers angrefrist. Som deltaker er du selv ansvarlig for egen helsetilstand. All personlig informasjon kursholderne får tilgang til i forbindelse med gjennomføringen av Fremgang er underlagt taushetsplikt.

Når du melder deg på vil vi innen kort tid ta kontakt med deg.


Har du spørsmål?

www.b3klinikken.no/fremgang

post@b3klinikken.no

Telefon: 92137373

Jørgen Løwehr og Aleksander Tho

Registreringsskjema