Kundeservice

DRIFTSMELDINGER

Første gang du skal registrere ditt arrangement på Deltager.no, må du først lage deg en arrangørkonto hos oss. Dette gjør du her. Her må du fylle ut informasjon om kontoen, deg selv, samt kontonummer. Sistnevnte trenger vi for å utbetale penger til deg. Din informasjon er helt trygg hos oss.

Når du har registrert din konto, blir du sendt rett inn i løsningen som administrator. Her kan du nå opprette ditt/dine arrangementer. Når du gjennom 5 trinn har opprettet ditt første arrangement, kan du begynne å motta påmeldinger og evt. betalinger med en gang - bare del lenken til arrangementet ditt i dine kanaler.

Husk at vi har gratis support dersom du skulle stå fast, eller ha spørsmål. Vi har også supportvideoer og svar på flere vanlige spørsmål på denne siden.

Alle arrangører mottar en brukerhåndbok når de registrerer seg. Vi vil alltid anbefale å lese gjennom denne eller kikke igjennom «Tips og triks». Du kan laste ned brukerhåndboken og «Tips og triks» under:
Brukerhåndbok Brukerhåndbok
Tips & Triks Tips & Triks

Som arrangør koster det kr. 8,- (ekskl. mva.) per påmeldte deltager samt 3,5 % (fritatt for mva.) i transaksjonsavgift på beløpet som innbetales. Se også prisliste for arrangører for mer informasjon.

Priseksempel:
Dersom du har en billettpris på kr. 100,- blir kostnaden kr. 8,- (ekskl. mva.) + 3,5 %. Det utgjør kr. 13,50 som vi trekker fra når vi gjør utbetalingen til deg. Som arrangør får du utbetalt 100,00 - 13,50 = kr. 86,50

Alle rapporter som omfatter utbetalinger, rapport for tilbakeføring til deltageravgift eller en mer overordnet rapport finner du i menyen «Økonomi og administrasjon». Alle rapporter kan eksporteres til Excel. Deltagerrapporten viser en total deltagerliste på tvers av arrangementene og vil således ikke inneholde arrangementspesifikke informasjonsfelter. Hvis du ønsker en detaljert deltagerliste for et aktuelt arrangement anbefaler vi bruke den du finner i arrangementoppsettet ditt.
Du kan når som helst endre påmeldingsfrist. Klikk på «Se arrangementer» fra menyen på venstre side og velg ønsket arrangement. Inne i arrangementoppsettet kan du endre påmeldingsfrist, starttidspunkt, sluttidspunkt samt publiseringsperiode når du måtte ønske.
Credits er vår interne «valuta». Hovedsaklig brukes dette til to ting:
  • Lar deg motta gratispåmeldinger. Da vi ikke har noe sum å trekke våre gebyrer fra ved påmeldinger uten korttransaksjon, må du som arrangør forhåndskjøpe credits. 1 credit er 1 krone, og èn påmelding koster dermed 10 credits.
  • Sende SMS fra systemet. For å sende ut manuelle SMS trenger du credits. Det koster 1 krone inkl. mva. / 1 credit, per SMS du sender ut (maks 160 tegn).
Du kan kontakte oss på marked@deltager.no, eller tagge oss i dine innlegg på Instagram og / eller Facebook, så deler vi gjerne ditt arrangement i våre kanaler.
Dersom du har problemer med å logge inn, anbefaler vi deg først å dobbeltsjekke at du bruker riktig e-post. Dersom du bruker riktig e-post, men får beskjed om «Feil e-post adresse/passord», kan du velge «Glemt passord». Du vil da få tilsendt en e-post med lenke til gjenoppretting av passord. Dersom du ikke mottar e-posten, kan den ha havnet i mappe for søppelpost.
Underarrangør er en utgrening av hovedarrangøren. For eksempel hvis dere er et fleridrettslag så kan dere ha en underarrangør for hvert idrettslag (håndball, fotball osv.). Dette gjør det enklere å holde oversikt over innbetalinger, påmeldinger og arrangementer. Det er ikke noe krav at man må benytte underarrangør.
Du kan sende ut både epost og SMS til deltagere på et arrangement. Dette kan du finne inne på arrangmentssiden under «meldinger». Utsendelse av SMS koster 0,80,- (ekskl mva.) per SMS. Du kan også sende ut e-post og SMS varslinger automatisk gjennom modulen «Automatisk SMS og e-postvarsling». Ta kontakt med oss å bestille denne modulen.
Du kan gjenbruke dine gamle arrangementer som en mal for framtidige arrangement. Fra menyen på venstre side velger du 'Registrer nytt' > 'Gjenbruk tidligere registrert arrangement'. Du vil kunne velge mellom alle tidligere arrangement, og disse ligger sortert etter årstall.
Prosjektnummer kan aktiveres (kostnadsfritt) slik at man får ett referansenummer ved utbetalinger. Dette prosjektnummeret må du legge inn når du oppretter arrangementet ditt. Vi gjør oppmerksom på at man ved bruk av prosjektnummer får separate utbetalingsrapporter for hvert prosjektnummer.
Ja, tjenestens nettsider er sikkerhetssertifisert, noe som innebærer at all kommunikasjon mellom brukere og nettsiden skjer på en sikker måte. Betaling skjer ved bruk av Netaxept. Netaxept benytter krypteringsteknologi som sikrer at ingen kan overvåke de data som registreres i forbindelse med betaling. Vi oppbevarer ikke kortinformasjon som benyttes ved betaling av påmeldingen.

Støttevideoer

Sette opp arrangement

Relaterte videoer

Snakkebobler ikon

+47 23 27 35 01
support@deltager.no

Klokke-ikon

Mandag - fredag
09:00 - 17:00